View Item 
    • RUDA Home
    • 100 全国 | 100 all parts of Japan
    • 01 日本 | 01 Japan
    • View Item
    • RUDA Home
    • 100 全国 | 100 all parts of Japan
    • 01 日本 | 01 Japan
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search archive

    browse

    Find DatafeedGeographic CoveragefeedDate of DistributionfeedAuthoring EntityfeedTitlefeedSubject TermsfeedDisciplineThis Survey regionsfeedDate of DistributionfeedAuthoring EntityfeedTitlefeedSubject TermsfeedDiscipline

    My Account

    feedLoginfeedRegister

    RIKKYO LINKS

    Rikkyo University Center for Statistics and Information Research Center for Cooperative Civil Societies Rikkyo University Library

    DOMESTIC LINKS

    Social Science Japan Data Archive (SSJDA) Social and Opinion Research Database (SORD) Social Research Database on Questionnaires (SRDQ) Research Centre for Information and Statistics of Social Science (RCISSS) Kobe University Microdata Center(KUMiC) Japan Statistics Research Institute(JSRI) JILPT Data Archive Social Survey Research Center The Institute for Research on Household Economics The Panel Data Research Center (PDRC) Research Institute for Women and Careers

    FOREIGN LINKS

    ICPSR CESSDA

    ETC LINKS

    Japanese Association for Social Research

    KO コロナ禍の日本社会における意識と行動に関する調査 [Japanese only]

    Thumbnail
    View/Open
    調査票(DL可) (576.5Kb)
    データセット(要申請) (595.9Kb)
    DDIメタデータ (4.240Kb)
    Date
    2022-01-27
    Authoring Enitity
    RI 立教大学社会学部2020年度「社会調査演習」/ 大野光子・明戸隆浩
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    本調査は、「コロナ禍の日本社会で人びとがどのように行動し、どのような意識をもっているのか」という大きなテーマのもとで、履修学生の関心の基づいて、(1)日常生活に関わるもの、(2)社会の多様性に関わるもの、そして(3)教育に関連する質問項目を立てた。
    URI
    http://hdl.handle.net/10577/226
    Collections
    • 01 日本 | 01 Japan [8]

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • NI 21世紀の消費とくらしに関する調査 (GLOCON2016) [Japanese only] 

      GL グローバル消費文化研究会 / 間々田孝夫 (間々田孝夫, 2022-10-03)
      本調査は、現代社会における消費文化の諸相を主に「社会的消費」、「質的高度化」、「消費主義」の観点から実証的に把握することを目的としている。ふだんの消費生活をめぐる価値・意識を中心に尋ね、基本属性や社会経済的地位との関連性を分析することが狙いとされている。
    • TA 多様化する暮らしと社会に関する調査(GLOCON2010) [Japanese only] 

      GL グローバル消費文化研究会 / 間々田孝夫/ 廣瀬毅士 (廣瀬毅士, 2013-08-08)
      現代日本の消費社会についての、経験的データにもとづいた実証的な社会学的研究をめざしたもの。具体的な調査課題としては、脱物質主義化、若年層における消費動向と消費意識の変容、消費とリスク/監視をめぐる様態など。
    • SH 新型コロナウイルス感染症の流行下における人々の意識と行動に関する調査(2020年) [Japanese only] 

      RI 立教大学社会学部2020年度「社会調査演習」/ 曺慶鎬・林雄亮 (曺慶鎬林雄亮, 2022-01-28)
      本調査の目的は、新型コロナウイルス感染症の流行下において、人々がどのような意識をもち、それらがどのような行動を促進しているのかを明らかにすることである。

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace

    RUDA copyright © Rikkyo University Center for Statistics and Information, All Rights Reserved.

    Contact Us | Send Feedback
     

     


    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace

    RUDA copyright © Rikkyo University Center for Statistics and Information, All Rights Reserved.

    Contact Us | Send Feedback